Audi 920
Rok výroby: 1939
Výkon: 75 koní
Zdvihový objem: 3 281 cm3
Počet válců/ventilů: 6/2
Hmotnost: 1 640 kg
Stav: pojízdný
Katalogové číslo: 270
Úvod
Audi 920 je osobní automobil vyšší střední třídy s pohonem zadních kol, který značka Audi patřící do holdingu Auto Union uvedla na trh koncem roku 1938 jako nástupce modelu Audi 225 s pohonem předních kol.
Vývoj
Německá automobilka Audi byla založena v roce 1910 ve Zwickau Augustem Horchem a jeho společníky. V roce 1928 přešla do majetku DKW a konečně v roce 1932 došlo k oficiálnímu spojení čtyř německých automobilek DKW, Audi, Horch a Wanderer do koncernu Auto Union.
Jelikož po válce většina holdingu zůstala ve východním Německu, tak západoněmecký koncern Auto-Union obnovil výrobu pouze pod značkou DKW. V roce 1965 automobilku převzal Volkswagen a v konglomerátu Volkswagen Group získala značka Audi postavení výrobce pokrokových a dobře vybavených vozů.
Technické parametry
Audi 920 je dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, který má motor umístěn vpředu s pohonem na zadní kola. Zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec, rozvod OHC o zdvihovém objemu 3,3 litru a výkonu 75 koní (55 kW) při 3 000 ot./min je osazen karburátorem Solex. Podvozek má rozvor náprav 3 100 mm, rozchod kol 1435/1465 mm, vnější rozměry: délka 4 900 mm, šířka 1 720 mm, výška 1 620 mm, pohotovostní hmotnost 1 640 kg, maximální rychlost 130 km/h.
Vůz se skříňovým rámem má hydraulicky ovládnou nožní brzdu („olejová tlaková brzda“) od ATE (licence Lockheed) a plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku s řadící pákou uprostřed vozu. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých příčných ramenech, spodním ramenem je příčné listové pero, horním se ovládá tlumič. Vzadu je instalována tuhá „plovoucí náprava“, která je vedena vlečnými rameny a vysoko položeným příčným listovým perem.
Výroba
Model Audi 920 se vyráběl v letech 1938 až 1940. Vyráběli jej, tak jako jeho předchůdce typu UW 225, v závodech Horch. Vůz se vyráběl v provedení 4 dveřový sedan nebo 2 dveřový kabriolet – karoserie byla od firmy Gläser Dresden.
Trh
Vůz měl být původně uváděn na trh jako menší model Horch, ale vedení Auto Union se rozhodlo jej zařadit mezi velké modely Horch a menší Wanderer pod značkou Audi.
Prodej
Kus z naší sbírky byl vyroben roku 1939 a jeho tehdejší cena byla 8 750 říšských marek. Celkem se prodalo 1 281 vozů, včetně 795 kabrioletů.
Zajímavosti
Byl poslední předválečný model značky Audi, který se kvůli válce přestal vyrábět.
Auto v naší sbírce
Auto v naší sbírce je v provedení kabriolet, pochází z roku 1939 a je v plně funkčním a pojízdném stavu.